Saturday, January 22, 2011

Apo Nak Dikato

Hello everyone...yeah...I'm back bebeh..hahahha..hari ni,aku tiba3 terpesona dengan satu lagu..sebenarya lagu ni dah lame dah...tapi saje2..anyway lagu ni mmg buat aku rasa cam happy,seronok and ketawa jer..jeng..jeng..jeng...aku nak share la dengan u olls semua lagu ni..maybe u olls penah dengar lagu ni...ni aku ce cite ce cite ckit...dulu masa aku form 3 kot..aku ni mmg crazy,aku mmg akan buat apa sahaja kalo ornag cabar aku..dorg pon gila gak..aku ni selamber kalo bab nyaanyi...xgerun beb kalo depan org ramai..ade la satu hari tu ade pertandingan mencari bakat Hari Merdeka kalo xsilap aku....time tu The Store kat Kemaman yg anjur pertandingan 2...kawan2 aku duk cabar aku nyanyi kat atas pentas...aku dengan kawan kamceng aku a.k.a shedah pon pegi la daftar pastu kitorang pun nyanyi la..kalo xsilap aku la kan..kitorang nyanyi lagu C.I.N.T.A dengan lagu khayalan..hahhahha...terkejut kawan2 aku...ingat aku xberani ke haa...aku kalo bab nyanyi on stage aku berani la...small matter la...tapi aku xmenang pon..sekadar suka2 jer...time 2 judges untuk pertandingan tu adalah ITO the Blues Geng..time tu aku pon xtau sape die ni kan...pastu aku bagaitau la kat mak aku...mak aku kata ITO ni penyanyi..and skang ni guys aku nak kongsi dengan korang lagu yang aku maksudkan...mmg bagi aku aku superb la lagu ni..dari otai untuk generasi kita.....salute..


Apo Nak Dikato

( 1 )
Poi pokan naik basikal
Tongah haghi tongah paneh
Apo dayo motong gotah
Apo nak dikato
Kalau boleh nak jadi cikgu sekolah
Kek Kolo Pilah

Sawah leba kobau banyak
Air pigi sojuk sekali
Sunyi sopi takdo oghang
Apo nak dikato
Kalau boleh nak bising-bising
Macam pokan Tampin

Tanak nasik bogheh kampong
Masak lomak cili (lado) api
Mesen padi takdo lai
Apo nak dikato
Ramai oghang dah kojo kilang
Kek pokan Seghomban

( roll )

Batu Ompek Toluk Komang
Tompek oghang mandi mando
Aghi minggu ponoh sosak
Apo nak dikato
Air laut bertambah masin
Kek pokan Port Dickson

( ulang 1 )



No comments:

Post a Comment