Tuesday, September 13, 2011

Welcome to Uitm Shah Alam..



Hello semua kawan2...lama dah xupdates blogs ni..kali ni citer ni panjang ckit..hahhahha..i’m little busy meyh...okay., kali ni aku nak citer kat korang tentang kedatangan aku ke UiTM kali ni..aku ditawarkan mengikuti program Sarjana Muda Kewartawanan kat sini..Perrghh...sebelum ni aku ambik Masscomm kat Uitm Lendu.. No wonder la camaner aku dapat kan...berbalik kepada citer tadi..serious first sampai sini dah macam alien turun ke bumi aku rase..aku kat tempat baru...tanpa tau ape2 knowledge tentang  Shah Alam...kalo KL ke Melaka leh gak aku nak survive sorang2..tapi kat sini aku rase serious asing...Hari first  daftar dengan xtau kelas kat mana..ambik ko..xjumpa kelas..sorang2 plak..memang aku xpegi la kelas nampaknya hari ni.. (hari lain kena pegi..huhuhu..)..btw, aku ada  kawan tapi dorang course lain dari aku kot...OMG..i need to find friends in here A.S.A.P..tetiba buat aku rindu kat kawan2 aku kat tempat keje..Rindu nak tengok dorang buat lawak..miss u so much my frens...aku xpernah ada kawan yang best cam korang.. ( ayai,zaim,shedah,epy,amiral,hasmira,faiza )..korang semua serious bagi aku kenangan yang sangat2  best dalam dalam diri aku, lebih2 lagi bila kau duk jauh camni...aku rindu sangat kat korang tau...korang semua do all the best ekk...aku kat sini sedang belaja menjalani hidup kat tempat asing..yang bagi aku agak mencabar jugak la....memang new experience..ape pon yang belaku pasni aku kena kuat and tabah demi menghabis kan study aku kat sini...Insyaallah..Uitm Shah Alam sangat besar sampaikan aku leh sesat..dalam Uitm sendiri...hahahah..satu2  fakulti memang agak jauh la jarak die...aku dapat duk hostel..Kolej Melati...satu bilik 4 orang..semua dak kos lain..aku je tercampak kat sini sorang2...xkisah la..yang penting aku ada roomate yang okay..lagi satu nak gi kelas pon kena naik bak...aku xnaik lagi la bas..kawan aku yang kos lain dah naik dah..hahahha...besar nyer..sampai naik bas....kalo la aku bwak transport datang sini pon aku leh sesat kot..betapa terkejutnya aku dengan environment kat sini yang kita kena do all the things by ourself..aku xduga kat sini begitu complicated..mungkin sebelum ni kat Melaka aku terlalu manje dengan keadaan yang senang..bila susah dan jauh ckit dah jadi cam erkk !!!! hahahahaa...lagi satu kan..yang kos aku ni xbyk la budak Diploma Uitm, dorang banyak dari kolej lain and budak STPM..okay..susah gak nak cari ni..cam aku sorang2 je kat ni...aku harap2 sangat2 semua kan okay pasni...Good Luck for Tasha..Cheers...


No comments:

Post a Comment