Friday, March 18, 2011

Brand Dulu Dan Sekarang

Helooo semua...kali ni aku kembali with the new review topic...tentang BRAND a.k.a jenama dalam bahasa melayu....ada faham...hehehe..meh aku nak habaq cikit perkembangan jenama ni dalam hidup aku..hahhahah...jom layan...

Zaman2 old scholl dulu pegi sekolah..wahhh..macam2 brand kasut, beg, jam,baju sekolah..mak aihh..bergaya sihh..zaman aku kecik2 mase sekolah rendah aku xtau pon pasal jenama..just pakai ape yang family beli..bila aku dah masuk sekolah menengah ni la mula mengada2 nak macam2...seingat aku la kan..time aku sekolah menengah..uniform sekolah yang paling femes time tu adalah jenama CANGGIH..aku pon pakai...hahahaha...baju die cantik dan nampak cam baju kain licin dan putih...memang trend la time tu..sape2 yang pakai baju brand CANGGIH memang style la..style ker??

Bab kasut pulak time aku kalo xsilap aku brand yang famous SLAM AMERICA,NORTH STAR,ala yang tapak merah tu..yang ade line hitam tu..pastu CONVERSE,WARRIOR,PALLAS JAZZ pon femes..,..hahahha...aku pakai PALLAS JAZZ je...CONVERSE mahal kot time tu..time tu kasut LEVIS dah ade...mahal jugak..aku xpakai la yang mahal2 pegi sekolah..nanti kena curi..macam kes auntie aku...pakai kasut CONVERSE pon orang kebas sebab mahal..time tu die dalam library..ape kes curi2 kasut ni??

Bab beg sekolah plak, aku beli je kat mane2...aku xkesah sangat...tapi kalo xsilap aku..hari2 aku tukar beg pegi sekolah...banyak jugak la beg aku..Aku ada beg ECHO, OUTDOOR...time tu femes gak la brand ni..pastu aku ada beg cam handbag cousin aku bagi...aku paling suka yang OUTDOOR..bag belakang yang aku guna sampai aku masuk Uitm..hahhahah...sayang dowh...tapi skang dah koyak..aku dah beli yang lain...Quiksilver mali..

Jam tangan yang femes time tu ADIDAS and NIKE..jenama SWATCH pon ade tp xcantik sangat la...time tu abah aku beli jam ADIDAS..dapat gak la bertahan guna dalam setahun..time tu aku suka gi pasar malam dengan kawan aku, pegi beli jam kat pasaran gelap...hahhaha...time tu jam jenama murah je dalam 10 ringgit pon bleh dapat..name pon pasaran gelap kan..kira aku ade banyak gak la koleksi jam..bila rosak aku malas nak pegi tukar bateri..terus tukar baru...sampai kan dalam bilik aku banyak giler jam tangan...hahhaha...

Zaman aku sekolah menengah, form 2 kot..HANDPHONE Nokia 3310 baru ade..sape yang ade paling kaya...hahhaha.. aku xde pakai pon..abah aku pakai..hari2 aku main game SNAKE..hahaha...mase form 3...atuk aku bagi duet dalam dapat gak aku pakai fon Nokia 2100..femes femes...hahhaha..time tu fon MOTOROLA, SONY ERICSSON, SAMSUNG dah mula berjinak2 nak berkembang sayapnyer..pastu aku pon bertukar fon Nokia Butterfly, Nokia 3200, Nokia Lipat ( xtau model ape ) and N70.. aku ni peminat Nokia..hahahha...aku xpandai nak guna brand lain..berterabur jadinyer...

Tu citer zaman aku sekolah dulu tau ..back to now..aku dah kat alam University.. ehem..best je ayat aku ni kan..Aku dah mula belajar pakai barang2 mahal..uhuk2..abes duit PTPTN aku..seriously aku pemboros and xpandai simpan duit..bab kate abah aku...Kalo bagi sejuta pon sekejap je abes..siap adik aku dan mak aku bertaruh..berapa lame aku dapat simpan duit..ohh sadis..aku dipergunakan...

Kalo aku perhatikan sekarang ni aku mula memilih membeli baju..Kalo dulu2 aku bantai je baju kat UPTOWN @ DOWNTOWN, even kat PASARAYA..but now aku rase kat sana lebih mahal..aku pegi survey ..memang mahal dowh..ciss penipu punyer tukang jual..barang dari THAILAND pon jual mahal..dan sejak dari itu aku dah tak pegi kat tempat macam tu..aku jeling2 je...xberbaloi aku rase...aku mula pakai baju brand PADINI, SEED, ZARA, TOPSHOP,UNIQLO... bab kate orang brand femes gak la...xde mahal pon brand ni..aku beli sebab cantik..hampir 70% baju dalam almari aku jenama ni...aiya...kadang aku pun usha gak baju kat kedai lain kot yang cantik..kalo cantik aku beli..

Kalo bab seluar plak aku memang dari dulu pakai SKINNY JEANS...aku memang suka..yela..aku ni saiz kecik..memang seswai la kan...suar aku pulak jenama biasa je..aku suka pegi kedai cina becoz kat sane ade ada suar saiz S...orang Cina kan kecik2...aku selalu la usha2 kedai kat Sg Wang..hahhah...aku ade banyak Skinny Jeans pelbagai colors..hijau, putih,hitam, bitu,merah,coklat,purple...banyak kan..sampai kan dah penuh almari aku..

Bab kasut pulak aku suka beli kasut VINCCI,..kenapa???sebab kaki aku ni saiz 4. susah kalo xde saiz..kat VINCCI memang ade saiz..tapi ade gak la brand lain..tapi ni feveret aku la...aku rasa kasut aku dah banyak kat umah...tapi aku nak beli lagi..Pernah jugak la aku nak beli kasut tu kan..xde saiz..paling kecik saiz 5 ..frust giler aku...sejak pada aku aku loyal dengan this brand...aku ske high heels...kalo pegi Dinner aku pakai...kalo keluar aku pakai Flat je..aku pengumpul Flat...macam2 aku ada...hahhahaa..Lagi satu..aku pengumpul jam tangan VINCCI..ni BF aku yang bagi..sejak tu aku beli..dah ade banyak dah..aku loyal dengan jam tangan dari VINCCI ACCESORIES..

Nanti bila aku dah keje..aku nak try usha brand GUESS, GUCCI, COACH and others brand yang best2 lagi..kalo skang aku pakai brand ni memang tipu benor nampak nya...mahal kot... yang tipu memang ade tapi aku xnak..aku nak yang ORIGINAL punyer..aku memang bercita2 nak pakai VIP brand in future...Wish me okay..xkesah la orang nak kate aku ni berlagak @ ape...sekurang2 nyer aku ade cita2 nak pakai ape yang aku mampu dan xsusah kan orang lain..okeyh...Sampai sini je aku memblog kali ni..penat jari aku menaip...kat sejam lebih gak ni...terbengkalai keje aku..hahahaha...nanti aku updates lagi erk..Bye..

No comments:

Post a Comment