Monday, March 12, 2012

Cinta Milo Tabur


Pada satu hari..,

Ish boring betul la keje hari ni…hari2 buat keje sama je..bancuh kopi, teh , milo..bila lah agaknye dapat aku keje best2, dapat pakai baju kemeja cam orang keje bank…( angan2 je boleh lah )

Tengah2 syok layan perasaan…tiba-tiba..

”Milo ais tabur satu”

“Ooo..key..” ( dalam hati…hensemnyer die..,pakai kemeja, slack hitam... budak mana ni..keje mana…sape nama..eh banyak pulak dalam hati aku ni nak tanya…)

“ ni air dah siap RM1.60..”

“okey…keep the change yek..” ( sambil senyum)

“ errrr…okey…tenkiu” ( keep the change? die kata sambil senyum lagi..tergoda ..akan ku simpan the ‘ change’ tu..hahahaa….)

Sejak tu, hari2, aku semangat nak pegi keje sebab ada seseorang yang aku nak tengok…tapi nama die,aku xtahu…tp tak pelah tak tahu pun..lagi pun aku ni pembancuh air je kat food court ni..angan2 je aku ni nak boifren macam tu…hari2 die datang beli air kat sini…oohh indah nya hari2 ku…

Hari2 aku duk perhati die sambil melayan angan2 ku…sekurang2 nya aku ada semangat nak pegi keje kan…kadang aku tgok ada jugak die pandang2 aku…aku yang perasan kot…dah 3 bulan aku duk perhatikannya dari jauh…tak pernah aku nampak die dgn girlfren…die single ke? Xkan orang hensem xde girlfren..( sambil mengelamun jauh…)

“awak… awak…mana air saya?”

“oooh..hehe..jap jap..dah siap ni…haa..ni dia..sori lambat..”

“ok je…pasni awak jgn la mengelamun lagi..( sambil kenyit mata) ni duit air…”

“hehehee…”( alamak malunyer die tegur plak, camaner plak time die order air aku boleh plak mengelamun ni…alahai..)

Sambil meletakkan duit dalam machine drawer..

“ eh apasal duit seringgit ni ada nombor telefon plak? Mana laku duit macamni…jap jap..ada tertulis tenkiu sebab selalu buat milo tabur sedap setiap hari..- Izul ”( sambil tersenyum aku terpandang die dan die membalas senyum padaku..ohh bermulanya hidup bahagia aku…)




P/S : Cerita ni xde kena-mengena dengan sesapepon sebab cerita hanyalah cerita imaginasi penulis..hahahaa...terima kasih kerana membaca...


No comments:

Post a Comment