Wednesday, December 4, 2013

Anugerah Innovator Kecantikan Shiseido Profesional 2013


Anugerah Innovator  Kecantikan  Shiseido Profesional 2013 yang julung kalinya mencipta sejarah apabila mengadakan satu pertandingan mencipta gaya rambut dan foto terbesar  di Asia Tenggara apabila ia membawa anda merasai kehebatan bakat-bakat  pereka gaya rambut  terkenal tempatan bersaing dalam merebut gelaran juara.

Pereka gaya rambut ini yang telah merentasi lapan buah negara iaitu Thailand, Malaysia, Singapura, Hong Kong, China, Taiwan, Korea Selatan dan Jepun masing-masing mempamerkan kreativiti dalam kesenian.

Tujuan diadakan pertandingan ini adalah meningkatkan prestasi dan mengangkat industri pereka gaya rambut dan fesyen rambut menjadi satu industri yang boleh bersaing dan berkembang.

Selain itu, produk Shiseido Professional bukan sahaja menyediakan produk untuk pereka rambut tetapi juga menyediakan set penjagaan rambut yang berkualiti tinggi, selain mencari bakat-bakat baru yang bertaraf antarabangsa.

Dari perspektif yang lain pula, Shiseido Profesional  ingin mengetengahkan gaya hidup dan budaya dalam fesyen rambut seterusnya memperagakan fesyen tersebut ke pentas peragaan.

Ini juga mendorong para pereka rambut untuk mencipta gaya yang luar biasa dan meningkatkan kemahiran mereka dalam industri ini.

Dalam pertandingan ini,lebih 100 penyertaan diterima dan dinilai dan hanya 11 yang terbaik dipilih, dan pada malam anugerah ini , lima finalis dipilih untuk ke pusingan akhir.

Penyertaan lima finalis yang terpilih mendapat percutian percuma ke Jepun dan berpeluang untuk menghadiri Kongress Kecantikan Shisiedo Professional yang bakal diadakan di Tokyo pada Februari 2014.

Hasil kerja kelima finalist tersebut akan dihakimi oleh  barisan juri tertinggi serta Pakar Kecantikan Shiseido, Masa Otake yang juga merupakan juri jemputan pada malam Anugerah Grand Prix, iaitu malam mengumumkan pemenang.

Juara pertandingan yang terpilih ini berpeluang membawa pulang sebuah kereta Nissan Almera 1.6 yang ditaja oleh Edaran Tan Chong.

Top 5 Finalist :

1) Leon Lim, Fansco Salon
2) Ming Thum, A-Saloon Sdn. Bhd.
3) Edison Lim, E Avenue Hair Studio
4) Ringo Tai, e.ex Hair Salon & Academy
5) Kenneth Kwan, K'neth Hair Studio


Pada malam Anugerah Innovator  Kecantikan  Shiseido Profesional 2013, sebanyak 5 anugerah diberikan :

Shiseido Best Makeup Award - Sky Sie, Sky Hair Salon
Estetica Asia Choice Award - Leon Lim, Fansco Salon & Sky Sie, Sky Hair Salon
NUYOU Choice Award - J Jong of e.ex Hair Salon & Academy
Hair For You For Me Choice Award - Kenneth Kwan, K'neth Hair Studio
Shiseido Professional Popularity Award - Lester Heng, A-Saloon Sdn. Bhd


               JOM kita tengok hasil kreativiti para pereka..lets watch...and enjoy...;-)
 













 HEBAT betul mereka ni...i was sangat teruja bila tengok dorang mengkasilkannya...this perfect and awesome talent from Malaysia...the five finalist akan bertanding untuk rebut juara on Februari 2014..

No comments:

Post a Comment